9 نکته اساسی که برای راه اندازی خط فروش لباس باید بدانید | مراحل + سرمایه اولیه

۵ بازديد

مراحل راه اندازی خط تولید لباس چگونه است؟؟

نحوه راه اندازی یک شرکت فروش لباس یک سوال رایج است که اگر درباره ی آن تحقیق کنید، میتوانید پاسخهای زیادی برای آن بیابید. با این حال، اگر عمیق‌تر کاوش کنید خوهید فهمید که مراحل آن میتواند پیچیده باشد و پاسخهای جامع و مفید کمی برای آن پیدا میشود. در این مقاله، ما یک راهنمای کامل در مورد هزینه های راه اندازی خط فروش لباس و نکات راه اندازی یک شرکت فروش لباس را به شما ارائه میدهیم و عوامل تعیین کننده هنگام راه اندازی یک خط تولید لباس را به شما میگوییم.


فاکتورهای هزینه ای که باید هنگام راه اندازی یک خط فروش لباس در نظر گرفت

1.هزینه های ساخت خط فروش لباس

این مورد عامل اصلی هزینه است که بخش زیادی از سرمایه شما صرف آن میشود. هزینه تولید محور اصلی طرح کسب و کار شما میباشد و میتواند بزرگی کسب و کار شما را به همراه بازار هدف شما که فروش لباس میباشد، تعیین کند. مهمتر از همه، عوامل فرعی وجود دارد که به مواد و فرآیند تولید مربوط میشود. مطمئن شوید که هزینه تولید و قیمت هدف فروش لباس شما باهم مطابقت دارند.


2.مقدار لباسی که میخواهید تولید کنید را در نظر بگیرید

هزینه تولید با افزایش مقدار سفارش کاهش مییابد و این در مورد تمام تولیدات صدق میکند، و فقط برای خط تولید و فروش لباس صادق نیست. زمانی که تعداد زیادی از یک محصول سفارش میدهید، کارخانه ها همیشه هزینه کمتری از شما دریافت میکنند. اگر قصد دارید 500 کت زنانه تولید نمایید، بدیهی است که اگر مقدار سفارش قبلی شما 20 عدد بود، از نظر هزینه تولید صرفه جویی میشود. 

با این حال، مقدار لباسی که میخواهید تولید کنید نیز برای نتیجه کسب و کار شما بسیار مهم است. هنگام شروع، هنوز هم توصیه میشود مقدار کمی از لباس موردنظر تولید نمایید؛ چرا که بازار فروشتان باید آزمایش شود و بازخورد از لباس تولید شده جمع آوری شود.


3.مکان خط تولید لباس

هزینه تولید لباس هایتان تا حد زیادی به محل تولیدی شما بستگی خواهد داشت. وقتی صحبت از تولید در مقیاس کوچک میشود، این امر دارای اهمیت بسیاری میشود. برای تولیدکنندگان در مقیاس بزرگ، تفاوت قیمت نیروی کار مهمتر میباشد. به همین دلیل است که کشورهایی مانند چین، بنگلادش و فیلیپین در مقایسه با ایالات متحده و سایر کشورهای اروپایی، ساخت تولیدی های بزرگ بسیار رایج‌تری میباشد.

توصیه میشود یک خط تولید و فروش لباس را به صورت مرحله به مرحله شروع کنید تا مشخص شود که آیا از نظر کیفیت و مقیاس برای ارتقاء مناسب هستید یا خیر. 


4.هزینه های مواد مورد نیاز برای تولید لباس

هزینه مواد اولیه ای که برای خط تولید و فروش لباس خود استفاده میکنید یک عامل مهم صرف هزینه است. مخارج موادی مانند نوع پارچه، بسته بندی، برچسب و غیره باید در هزینه مواد در نظر گرفته شود. در کنار هزینه کار بر اساس محل تولیدی لباس و مقدار فروش لباس، هزینه های مواد اولیه را نیز باید به لیست هزینه ها اضافه کنید.


5.هزینه بازاریابی فروش لباس

بسیاری از کسب و کارها از رسانه های اجتماعی به عنوان نوعی بازاریابی رایگان استفاده میکنند. با این حال، اگر میخواهید برند لباس شما با سایر برندهای معتبر رقابت کند، ممکن است مجبور شوید برای طرحهای بازاریابی پول خرج کنید. بودجه ای را برای تبلیغات اختصاص دهید که این روزها بیشتر به صورت آنلاین در گوگل، اینستاگرام و شرکت های تبلیغاتی خرج میشود. همچنین میتوانید نمونه‌هایی را از خط فروش لباستان به چند دوست بدهید و مشتریان را هدف قرار دهید تا آگاهی از برند فروش لباس خود را گسترش دهید.

هزینه کردن برای بازاریابی ضروری نیست، اما مطمئناً به شما کمک میکند که یک کسب و کار لباس موفق را راه اندازی کنید. 


6.هزینه های طراحی لباس

چگونه بودن طرح لباس های شما یک فاکتور بسیار مهم برای شروع یک خط تولید و فروش لباس است. این مورد به عنوان ستون فقرات لباس تولید شده توسط خط تولیدتان عمل میکند. برای مثال بسیاری از مردم هنگام خرید روسری دلیل طرح زیبای آن به سادگی در نگاه اول آن را میخرند و بعداً فقط در مورد کیفیت یا راحتی آن فکر میکنند. این بدان معنا نیست که باید کیفیت و راحتی را فدای طراحی طرح لباس کنید، بلکه فقط نشان میدهد که باید برای طرحهای لباس خود هزینه کنید تا محصولات خود را بفروشید.

اگر مهارتهای طراحی گرافیک دارید و تمام طرحهای لباستان را شخصا انجام میدهید، دیگر لازم نیست برای طراحان گرافیک حرفه‌ای یا آژانس‌های طراحی محصولات پوشاک هزینه‌ای بپردازید تا این کار را برای شما انجام دهند. اما در دراز مدت، شما به تنهایی نمیتوانید این کار را انجام دهید و در نهایت به کمک سایر طراحان گرافیک هم نیاز خواهید داشت. هزینه کردن برای طراحی لباس هنگام راه اندازی یک خط فورش لباس اجتناب ناپذیر میباشد.


7.مجوز کسب و کار برای خط فروش لباس

ثبت کسب و کار شما برای قانونی کردن فعالیتهای شما ضروری است. برخی از هزینه های مربوط به پردازش مجوز کسب و کار و همچنین پرداخت مالیات هنگام راه اندازی یک تجارت لباس وجود دارد. شما باید بودجه ای برای اخذ مجوز داشته باشید و اجازه ندهید که این امر مانعی برای راه اندازی خط فروش لباس شما شود.


8.هزینه های نیروی کار تولیدی لباس 

شما باید کارکنانی داشته باشید که برای شما کار کنند، از جمله افراد خدماتی که بخشی از خط تولیدی شما خواهد بود.شما باید به کارمندانتان حقوق مناسبی بپردازید تا انتظار خروجی با کیفیت داشته باشید. کارمندانی که دستمزد کمتری دریافت میکنند، آنهایی هستند که در حد مطلوبی که از آنها انتظار میرود کار نخواهند کرد.

9.یک وب سایت برای فروش لباس راه اندازی کنید

این روزها تجارت الکترونیک راهی برای فروش محصولات هر شکلی از کسب و کارهاست است. هزینه کم و دسترسی به اینترنت مزیتی است که به شما این امکان را میدهد که مشتریانی از سرتاسر حتی دنیا داشته باشید. اگر در حال راه‌اندازی یک خط تولید لباس هستید، باید حداقل به شکلی یک کسب‌وکار آنلاین را راه‌اندازی کنید. ساخت یک وب سایت فروش لباس برای شما هزینه زیادی ندارد و با در دسترس بودن پلتفرمهای آنلاین مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ ارتباط با مشتریان خرید لباس شما راحت تر خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.