روانشناسی اقتصادی چیست؟ - روانشناسی اقتصادی را بشناسیم

۴ بازديد

روانشناسی چیست؟ علمی است که ابعاد و حوزه های فراوانی همانند سلامت، بالینی، رفتار اجتماعی و ... دارد. روانشناسی اقتصادی بررسی بین رشته ای بین رشته روانشناسی و رشته اقتصاد است. به مبانی روانشناختی رفتارهای اقتصادی افراد و تأثیرات فرآیندهای اقتصادی بر روانشناسی افراد مربوط میشود.

روانشناسی اقتصاد از مفاهیم اقتصادی و روانشناختی و روشهای تحقیق استفاده میکند. تحقیقات تحت عنوان صریح روانشناسی اقتصادی بر رفتارهایی مانند پس انداز، بدهی، دادن، پول و مالیات دادن متمرکز شده است که موضوع شاخه‌های تخصصی روانشناسی یا اقتصاد نیستند. در پرداختن به این سؤال که اقتصاد چگونه بر فرآیندهای روانی تأثیر میگذارد، تحقیقات بر روی سؤالاتی مانند اجتماعی شدن اقتصادی کودکان به اعضای فعال اقتصاد، مقایسه بین ملتهای مختلف و تأثیر موقعیتهای اقتصادی خاص مانند فقر یا فقر متمرکز شده است.

زندگی در یک اقتصاد توریستی تحقیقات روانشناختی اقتصادی به دنبال ایجاد مدل های تجربی معتبر از علت و پیامدهای رفتارهای اقتصادی میباشد. این یک جهت ثمربخش تری از تحقیق را نسبت به تلاش برای نشان دادن اینکه نظریه های اقتصادی مبتنی بر نظریه انتخاب عقلانی در سطح روانشناسی تجربی نادرست هستند، ثابت کرده است.

مروری جامع بر روانشناسی اقتصادی معاصر

روانشناسی اقتصادی یک نمای کلی از روانشناسی اقتصادی معاصر را ارائه میدهد. علم زندگی ذهنی و رفتار اقتصادی به طور فزاینده‌ای مرتبط میباشد زیرا انتظار میرود افراد مسئولیت بیشتری در قبال تصمیم‌های اقتصادی خانگی و شخصی خود بپذیرند. علاوه بر بررسی دانش فعلی در مورد هر موضوع ارائه شده، پیامدهای عملی و سیاستی برای حمایت از تصمیم‌گیری اقتصادی را در نظر خواهد گرفت. روانشناسی اقتصادی جنبه‌های اصلی تصمیم‌گیری بزرگسالان در زندگی روزمره را بررسی میکند و شامل نظریه‌های تصمیم‌گیری اقتصادی بر اساس ریسک، ارزش و تأثیر و تئوری‌های انتخاب بین‌زمانی است. این متن به بررسی ماهیت و پیامدهای رفتاری بازنمایی ذهنی اقتصادی درباره چیزهایی مانند دارایی‌های مادی، پول و اقتصاد میپردازد.

ویراستار رابرت رانیار - کارشناس برجسته روانشناسی - یک رویکرد رشدی طول عمر از کودکی تا پیری را ارائه میدهد. او همچنین به بررسی مسائل مهم اجتماعی مانند کمکهای خیریه و پایداری اقتصادی میپردازد. این منبع حیاتی:

  • بررسی روانشناسی اقتصادی در زندگی روزمره از جمله رفتارهای مالی مانند پس انداز و پرداخت مالیات و مواردی مانند فعالیت کارآفرینی
  • مقدمه ای بر این رشته ارائه میدهد و ظهور این رشته را از آدام اسمیت تا جورج کاتونا و هربرت سایمون ردیابی میکند.
  • شامل اطلاعاتی در مورد مسائل اجتماعی مانند کمکهای خیریه و رفتارهای طرفدار محیط زیست است
  • دیدگاه های گسترده تری را در مورد روانشناسی اقتصادی در نظر میگیرد: رشد روانی طول عمر از کودکی تا پیری

روان‌شناسی اقتصادی که برای دانشجویان روان‌شناسی نوشته شده است، مهم‌ترین اطلاعات روان‌شناسی اقتصادی معاصر را با تمرکز بر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی فردی و خانگی، که به طور گسترده در موضوعات مالی مانند وام‌گیری و پس‌انداز، و فعالیت‌های اقتصادی مانند خرید، تجارت و کار را شامل میشود، مرور میکند که با کمک یک روانشناس کار شما را تسهیل میبخشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.